اطلاعيه «زبان دراز» در تكذيب فرا رسيدن نوروز

زبان دراز

هفته نامه آیینه یزد

حسب بررسي بندهاي بودجه و به استناد سخنان وزارت عاليه ماليه از آنجا كه حقوق بگيران و دستمزدستانان چون مابقي رعاياي دولت وجوهاتي به نام يارانه نقدي به حسابشان پي در پي واريز شده است و خزانه به دليل مضايق مالي كه همان خوردن كفگير به ته ديگ باشد، وضعيت خوبي ندارد كاركنان توقع افزايش حقوق جهت سال 90 نداشته باشند به قول بعضي‌ها (اون چيزه را لولو برده) منظور از (اون چيزه) افزايش حقوق است و (لولو) مخارج جاريه دولت عليه است. بنابراين حقير زبان دراز به همقطاران خود اعلام مي‌دارد و پيشنهاد مي‌كند آنچه در سال قبل از خرج و برج زده مجدداً ربع آن را حساب كرده و بر جمع صرفه جويي سال پيش بيفزاييد تا سوراخ ازن جيب آنها گشادتر نشود.


از آنجا كه تكذيب و انكار افزايش بهاي ميوه جات، شيريني جات، البسه جات، تنقلات، تخم مرغ و لبنيات؛ كهنه و تكراري و بي اثر شده است ابتكاراً بنده «زبان دراز» براي اولين بار حلول سال نو و در پيش بودن نوروز را شديداً تكذيب مي‌نمايد و پيش بيني مي‌كند اصلاً نوروزي در پيش نباشد كه افزايش نرخ‌ها در سال بعد و دادن عيدي و افزايش حقوق و امثال اينها مطرح شود.


ضمناً‌در حاليكه مردم بعضي از كشورهاي آفريقايي و آسيايي در عسر و حرج هستند بهتر است اين گونه توقعات را كنار بگذاريد و خدا را شكر كنيد كه دور و بر شما كسي سر بي شام بر زمين نمي‌گذارد.


اندرز و نصيحت زبان دراز را آويزه گوش خود قرار دهيد و بدانيد كه وي مبتكر تكذيبات جديد و در عين حال محقق الوقوع است.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا